Hur sker betalningen?
Betalningen sker i samband med att du godkänner en kampanj.
Tar ni faktura?
I dagsläget tar vi endast betalt med kort.
Kan jag ångra mitt köp?
Kan jag få mängdrabatt?
Skickar du över 10 000 brev kan vi ge dig en rabatt.
Får jag ett kvitto på mitt köp?
Ja, du får ett kvitto på ditt köp.
Hur kan ni vara så billiga?
Vi jobbar med partners som optimerar alla steg i processen.
Kan jag få prova på gratis?
Tyvärr erbjuder vi inget sådant. Däremot kan du testa att skicka ett mindre antal brev.
Betalar jag endast för de som kommer fram?
Vi filtrerar bort felaktiga adresser och tar ej betalt för dessa. Om en adress är korrekt ifylld men brevet inte kommer fram eller hämtas krediteras detta dock inte från betalningen.
När dras pengarna?
Pengarna reserveras i samband med köpet och dras samma dag eller nästkommande dag.
Vad kostar DR?
Du kan se våra priser längst upp på sidan.
Att tänka på vid inköp av DR
Vad kostar dr-utskick?
Priserna på DR-utskick varierar mellan 8 kr och 28 kronor per utskick.
Kampanjplanering
Skapar du en dr-kampanj, ska du säkerställa att den har tydliga och realistiska mål. Bestäm vad du vill uppnå, t.ex. ökad medvetenhet, fler säljare, ökade webbsidbesök, bokade tjänster, etc. Planera kampanjens innehåll, frekvens, kanaler och tidpunkter med hjälp av dina insikter om målgruppens preferenser. Se till att du använder anpassade budskap som talar till deras behov, intressen och motivationer. Regelbunden mätning och analys av resultaten hjälper dig att justera ditt marknadsföringsinnehåll och strategi, och att optimera din dr-kampanj med tiden.
Fungerar DR?
Du kan klicka här för att läsa mer om hur effektiv DR är.
Return on investment (ROI)
Innan du bestämmer dig för en dr-kampanj, ska du beräkna möjliga returer. Ta hjälp av nyckeltal som öppningsfrekvens, klickfrekvens, antal ledda säljare, omvandlingssiffror och intäkter per utsänt meddelande. Jämför dessa med dina investeringskostnader. Använder du rätt mätmetoder, kan du se hur väl dina pengar arbetar och om kampanjen var lyckosam. Om du inte får önskad ROI, kanske det är dags att granska ditt budskap, kanaler, segmentering, timning eller frekvens. Analysera vad som fungerar bäst och justera dina insatser enligt detta.
I slutet av dagen, lyckas en dr-kampanj genom att hitta rätt folk med rätt meddelande, till rätt tidpunkt, och att mäta resultaten effektivt. Genom att fokusera på dessa tre rubriker, kan du maximera dina marknadsföringsresultat och säkerställa att dina resurser gör som de ska: att locka in nya kunder och behålla de befintliga.